46h modellen
Det ikke er en markedsføringsplan vi laver til Aktiv Firma Sundhed, men en platform, så vi bygger vores rapport op omkring 46h modellen istedet for SOSTAC.
Gruppe:
- Niels J.
- Oddny S.
- Martin H.
- Thomas P.
Opgaven:
- Hvad er det kunden ønsker?
- Hvad går vores opgave ud på?
- Analyser opgaveformuleringen
- Opstil et problemfelt
Analyse/brainstorm:
- SWOT
- Behavior wizard
- 3-ring target
- Målgruppeanalyse
- AIDA
- Moodboard
- Hvad vil vi give til kunden?
- Analyser konkurrenterne
Resultater af analyse og brainstorm
- AFS har brug for en ny hjemmeside med en ny informationsarkitektur
- Hvorfor ikke SOSTAC eller de fire P’er
- Vi laver ikke en marketingsplan
- Vi tager elementer fra SATS og Endomondo
- Vi laver en App, ny hjemmeside og et intranet
Visualisering:
- Inspiration fra Windows 8
- Visuelle ligheder med Endomondo
- Store tegninger med småt tekst
- Hold det simpelt
Interaktion:
- Hvorfor Wordpress?
- Web App
- Intranet med login
- Database med bruger informationer
- Geolocation
Company / Virksomhed:
- Hvorfor det ikke er en markedføringsplan
- App’en skal tilsidst fungere ved hjælp af ambasadør skabte events. Eventsne og point systemet skal holde flammen ved lige
Kommunikation:
Koncept/Prototypeide:
- Henrik som frontfigur
- App med personlige informationer
- Lav en ny hjemmeside
- App og hjemmeside skal ligne hinanden
- Ambassadørene holder App'en i live med nye events
- Points/badges/ens mål skal holde folks motivation oppe
- Brugere bliver sat op imod andre med samme kropsalder
- Aben profil vs lukket profil
- Informationer indsendes til databasen enten igennem mobilen, eller direkte via hjemmesiden
- Lyskurvskema
Prototype:
-
Brugertest:
- Testet på Henrik
Evaluering:
o – BMI + kropsalder
o Lyskurvskema skal intergrer andre kalendere. Alt i en
o Glad for konceptet
For jeres egen – og overblikkets – skyld, bør I tænke over, hvad der er research og hvad der er analyse. Analysen bygger på data, som I har fundet gennem jeres research.
SvarSletResearch kan være mange ting. Både desk-research (teorier, inspiration mm. som I finder i bøger og på nettet) og feltarbejde (etnografisk inspireret) som fx observation, interviews, fokusgrupper mm.
Dvs. research af fx kunde af kunden, brugere, konkurrenter og interessenter.
Analysen kan forklares om en form for opsummering/konklusion på jeres research - fx målgruppeanalyse og personas, kundens værdier (3-ring target), interessentanalyse og andre insights, der kan være relevante for processen.
Alle disse analyser giver insights til jeres konceptudvikling og designproces og det er derfor vigtig, at man kan forstå, hvordan I bruger dem i processen.
argumenter derfor alle jeres valg og fravalg i henhold til disse analyser
I dette projekt har 'værkstedsfasen' stor betydning og det er her I kan arbejde med forskellige prototype-metoder og teste og videreudvikle forskellige del af jeres koncept/platform. Både IA og navigation, men også brugeroplevelsen og brugervenlighed i det hele taget. Test af funktioner og motivationsfaktorer
SvarSletI kan teste forskellige del af konceptet på forskellige måder. Lidt inspiration til prototypbeprocessen kunne I evt. få fra denne artikel (har det også med i nogle af mine gamle slides)
SvarSlethttp://blogs.ischool.berkeley.edu/ict4se/files/2010/09/Prototypes_prototype.pdf
Og der er uddrag af Bill Buxtons 'Sketching user Experiences' i kompendierne. Buxtons Workbook med konkrete metoder kan I desuden finde på læreværrelset... Jeg tager den også lige med til vejledning i dag.