Design


Skitser



Ideudkast til opsætningen af hjemmesiden. Vi ville gerne have at den skulle være meget visuelt stimulerende med mere brug af illustrationer, istedet for tekst. Opsætningsmæssigt skulle den minde så meget om App'en som muligt. Stilen med de firkantet bokse fandt vi inspiration fra Windows 8 og deres Tablet.




Ligesom Windows skulle vores illustrationer gerne fortælle så meget, at teksten næsten ikke er nødvendig.





Vores App skulle være ligesom hjemmesiden, bare kogt ned til de vigtigste værktøjer.


Badges fungerer som guleroden. Herinde kan man se hvor meget man mangler for at få den næste bagde og hvor mange points den giver. 




Se afsnit om Lyskurv skema





Ide til at oprette en Youtube channel til AFS. Her vil man kunne trykke fx på figurens biceps og man vil da få fremvist nogle øvelser der kan træne dem. Man kan også vælge forskellige katagorier såsom; styrketræning, konditions træning og effektiv vægttab. Udover dette vil kanalen også fungere som lidt nem reklame for AFS.



Aktiv Firma Sundheds værdier:

  • Sundhed 
  • Viden
  • Nærvær - (handler hos os i meget høj grad om nærværende servicering af hvert enkelt Virksomheder. Vi tage målrettet fat på virksomhedens ønsker, når de opstår.) 
    Aktiv Firma Sundhed afspejler en drøm om at gøre en forskel for alle typer af menneskers sundhed med fysisk aktivitet på innova­tivemotiverende og sjove måder!


Farvepalletter er par idéer:

Aktiv Firma Sundhed bruger ellaredet en grøn farve i deres logo vi godt kan lige (grøn = sundhed)  Som vi skrev tidligere er vi ikke helt vild med den anden olivie grønne farve de os bruger. Jeg har prøvet at implemeter den i et par farve palletter men jeg for ikke det der "clean" look som jeg leder efter.



Så jeg tror vi gør det helt enkelt... Vi bruger deres grønne farve (som os bliver brugt i deres "søster firma") og matcher den med hvidt, gråt og sort. Tror vi vil heller bruge flere toner af gråt til at skabe kontraster så den grønne farve for det meste "PANG" ;)





Visuel Identitet?!


Når vi kigger på hjemmesiden så er vi egentlig overordnet tilfredse. Vi har dog nogle forslag, eller nogle tanker.


Logoet er for os lidt delt op i to. Detser ud som om at det hedder "AktivFirma" og sundhed bare er en beskrivelse. Man mister det lidt når det står neden under. Farvemæssigt er vi lidt forvirret over de vælger at bruge to forskellige grønne farver. Det ser ikke professionelt ud. Derimod skulle man have valgt en farve som komplementerer hinanden.

På forsiden burde der være større billeder som forklarer budskabet med det samme. Lige nu ligner det lidt mere en hjemmeside for en fysioterapi.
Vi tænker på et stort slideshow, som viser nogle billeder hvor Henrik fremlægger foran en skare af mennesker, og ikke bare viser de enkelte "grene" af fitness som han udbyder. Aktiv Firma Sundhed, vi mener at han bør vise Firma aspektet. Vise nogen billeder hvor der er godt samhold og hvor folk træner og hygger sig sammen (team-spirit).

Vi tænkt på at vise os ind på hjemmesiden i en enkel grafisk tegning hvad det hele går ud på og hvordan man for hans service i sit firma. "Overskud billede"
Illustrere processen lidt ligesom vist nedenunder:




En forklaring udskåret i pap i tre simple trin, som illustrere hvad han kan gøre for et firma. Lidt ligesom han har forklaret på forsiden af sin hjemmeside. Ordene falder bare lidt jorden, når de ikke bakkes op af noget visuelt. Vi foreslår noget ala illustrationen ovenfor.

Informationsarkitektur - app














Iconer:
Vi ville have at vores app skulle være visuelt simpel og nem at gå til. Vi lagde derfor stor vægt på at Iconerne skulle fortælle hvad man ville finde hvis man trykkede på dem. Teksten nede under skulle kun være der for at understøtte iconet.
Dette medførte at hvert icon skulle være unikt og gennemteste for at sikre sig, at man ikke kunne misforstå det.
Vi havde ti forskellige katagorier, der havde brug for et icon.

Profil:
Profilknappen var den eneste af de ti katagorier, som havde et icon der kunne skifte udfra hvilket foto brugeren ønskede som sit profilbillede. Vi valget at give den et klassisk avatar look, med et ansigtløst silhuet af et menneske.

Badges:
Til at starte med skulle denne knap fungere for to forskellige katagorier. Badges og points, men efter at have diskuteret formålet med at have en hel side kun for point besluttede vi os for at samle dem begge under "badges". 


Iconet skulle bære præg af værdigerne konkurrence og følelsen at have opnået et mål. Vi brugte forskellige former for klassiske medaljer og pokaler. 
Efter at have skitseret de forskellige slags medaljer og pokaler, så testede vi dem, med henblik på hvilke målgruppen bedst følte at de kunne relatere til. Testpersonerne blev vist vores skitser og sagde hvilket de bedst kunne lide. Vi havde håbet at det ville være den klassiske blå medalje med sin karetestiske form.


Dem der fik flest stemmer var dog to helt andre. Det endte imellem tre klassiske pokaler og tre mønter i guld, sølv og kopper.








I sidste ende vandt pokalerne.


Mine mål:
Mine mål skulle afspejle afslutningen på en en længere kamp. Visualiseringen af at sætte sig et mål, gå igang med det og til sidst fuldføre det man satte sig for. 

Vi havde i starten ønsket at det skulle være barometeret der blev brugt som icon. Dette ville give mening da barometere var et gennemgående koncept for hele "mit mål" kategorien. Vi fik os dog et chock da vi testede den og fik tilbage meldt at folk forbandt den mere med en penis end et barometer. Det endte med de to flag der krydser hinanden.

Events:
Event iconet var svær at have med at gøre. Den skulle derfor vise at der kommer til at ske noget herinde, hvor du bliver involveret sammen med en masse andre mennesker. 

Vi endte med illustrationen af et individ der står overfor en gruppe. Ligesom en instruktør ville gøre eller Henrik, når han er ude hos virksomhederne.
Motion- og Kostplan:
I lang tid havde vi disse to under den samme kategori, indtil vi blev enige om at selv om de praktisk fungerede ens, så var det to vidt forskellige kategorier. Vi ville dog gerne have at de havde en form for similaritet. 



1 kommentar:

  1. Hvordan hænger disse værdier sammen med jeres 3-ring target?

    SvarSlet